Schemaändringar

Jag har gjort lite ändringar i min träning. Har nämligen bytt till ett annat schema. I början var det tänkt att jag skulle köra på det här schemat. Men jag har nu efter lite feedback, valt att ändra om lite.

Fick nämligen höra att det första schemat inte var optimalt. Att det var för låg frekvens, vilket helt enkelt innebär att musklerna tränas för sällan. Och med andra ord så bygger man inte lika bra på det viset. Så, därför blev jag rekommenderad att köra halvkroppspass istället.

Det här är mitt nya schema:

Dag 1: Överkropp
Dag 2: Underkropp
Dag 3: Vila
Dag 4: Börja om

Överkropp:
5 set Bänkpress,
5 set Skivstångsrodd
5 set Militärpress
4 set Bred kabelrodd
4 set Sidolyft
2 set Superset: Skivstångscurls och Skullcrushers

Underkropp:
5 set Knäböj
5 set Marklyft
5 set Benspark
5 set Crunches
5 set Stående vadpress
5 set supersettat med 3 set lårcurl

Kommer även att lägga in ett till två pass i veckan med ren konditionsträning. När det sedan kommer till träningen av underkroppen, så brukar jag slänga in några set av "Plankan" som i mitt tycke är en riktig killer. Men på ett positivt sätt. Riktigt bra träning!

Kommentarer
Postat av: Erik

Hur tänker du med marklyft på underkropp? Har du lyft det någon gång?



Spännande blogg

2012-01-19 @ 18:31:17
Postat av: X Power T

Bra att köra 2-split i början :)

2012-01-20 @ 15:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0