Svar på tal #2



- "Hur tänker du med marklyft på underkropp? Har du lyft det någon gång? Spännande blogg".

Svar: Marklyft är egentligen en helkroppsövning, men med tanke på att den fokuserar främst på höftsträckaren, dvs baksida lår och rumpa, samt ryggradssträckarna. Så det är väl mest därför jag kör den på underkroppspassen! Kul att du gillar bloggen i övrigt, hoppas att du fortsätter att följa den.


- "Vad är ditt mål? sunk-hunk , smal och slank- stor och stark... Vad vill du nå med träningen? Har du några delmål? Kämpa på, och "one more rep" som vi brukar säga!".

Svar: Mitt mål är att öka i vikt och muskler. Låter väldigt skummigt, men eftersom att det här är första gången som jag på allvar tar tag i gymtränandet, så utgår jag ifrån det. Vill väl i längden komma upp i 80-85 (ligger på ca 70 kg i dagsläget) och på det bygga muskler. Har inte satt upp något delmål ännu, utan min fokus nu är på att komma igång och "få upp flåset". Vill väl kunna se ut något i stil med detta i slutänden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0