Svar på tal #1


Fick tre kommentarer gällande kreatinkuren jag påbörjade igår.


- "Vad har du för kreatin?".

Svar: Jag använder mig av kreatin från Gymgrossisten. Klicka här om du vill läsa mer om det!


- "Eftersom kreatin binder vätska så är det 2 kilo vätska du har tagit på dig".

Svar: Att kreatinet binder vätska, det är någonting som jag är väl medveten om. Men jag hade redan ökat ett kilo innan jag påbörjade kreatinkuren. Anser dock inte att kilo hit eller dit gör speciellt mycket, men för psyket är det skönare när det går uppåt än neråt.


- "Det är bra! Ett tips med kreatinkuren, kör den i etapper för den kan vara väldigt vätskebildande, men det där är olika för varje person nästan. Bara ett tips!".

Svar: Jag kör kreatinkuren som angivet på förpackningen. Det innebär kortfattat, att kuren delas upp i två faser. Fas 1 och Fas 2. Under den första fasen, så tar man fyra gånger per dag, 1 tesked med kreatin och blandar ut det med vatten. När första fasen är avslutad (efter fem dagar) så kliver man på Fas 2. Under den fasen, så trappar man ner och tar enbart 1 tesked per dag (helst på morgonen) i 6 till 65 dagar. Därefter tar man ett uppehåll på några veckor, för att sedan börja om på nytt.

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad har du för kreatin?

2012-01-17 @ 20:58:05
URL: http://idanasstrom.blogg.se/
Postat av: Samuel

Precis! men det står inte alltid hur man ska göra på vissa billigare creatiner,tyvärr :)

2012-01-17 @ 22:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0