Chocolate dream á la Joakim

Precis som utlovat, så ska jag dela med mig av "receptet" till min drink. För min del, så funkar den lika bra på morgonen som efter träningen eller framåt kvällskvisten. Nu är det dock inte säkert att alla har de ingredienser som krävs, men i överlag så är det saker som man vanligtvis har hemma.

Det enda ni behöver göra, är att slänga ner alltihop i en blender (vilket är en förutsättning för denna drink) och låta den gå i ca 30 sekunder. Sen är den redo att drickas! För min del har detta blivit lite av en drog och jag brukar köra ungefär två omgångar per dag. Väldigt bra för min del som försöker att gå upp i vikt. Med andra ord kan jag enkelt svepa detta på sidan om en måltid eller liknande. Toppen!

- 1 msk O'boy (alt kakao)
- 2 råa ägg
- 2 dl havregryn
- 2 dl gainerpulver (går givetvis att byta ut mot någonting annat)
- 4 dl mjölk

+ ev frukt eller bär

Om ni t ex inte har gainerpulver hemma, eller möjligtvis inte gillar O'boy, så går dessa två givetvis att bytas ut mot någonting annat. Allt är egentligen efter smak och tycke. Viktigt för min del dock är att få med ägg och havregryn, samt mjölken givetvis. Hoppas att det smakar!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0